måndag, juli 09, 2012

Resonemang

Regnet öser ner fortfarande men jag måste piska igång mig med löpningen igen så jag stack till gymmet för att ta en tur på löpbandet. Det är trist att springa och ha en vägg framför sig och jag tänkte att jag skulle springa fem kilometer. Men sen tänkte jag att jag senaste tiden bara sprungit ungefär 5,5 kilometer så jag satsade på 6 kilometer istället. Men så tänkte jag att jag sprungit 6,3 kilometer som längst efter Malmömilen så jag får iallafall springa 7 kilometer. Men när jag närmade mig kom jag på att har jag sprungit 7 kilometer är det ju nästan 8 och har jag sprungit 8 kilometer så kan jag lika gärna satsa och springa en mil. Så det gjorde jag! Fy fan vad gött det känns och svetten bara rinner så nu ska jag hoppa in i duschen.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobbat!

Ninni sa...

Hahaha!! När jag resonerar är det oftast att jag vill vika av hemmåt tidigare, inte springa 5km till :)