fredag, juli 27, 2012

Myrinvasion

Vårt hem har blivit invaderat av myror. Igen. Så äckliga små kryp! I en hörna i stora rummet och även i tvättstugan kryllar det och jag har ringt anticimex som har skickat myrdosor. Jag hoppas verkligen de kommer idag för annars lär vi vänta hela helgen på dem. Så på morgonen idag har jag slängt ut allt från tvättstugan, skurat med klorin och sprayat med en citronspray som luktar så starkt att jag vill spy. Men det stoppar myrorna ett tag iallafall. Nu ska Leon sova och sen ska jag skynda mig att fortsätta röja. För det är ju precis vad man vill ägna en solig fredag till, städa. Nemo följde med farmor och farfar till sommarstugan igår (hans egen begäran) och Kalle ska dit nu och bygga en planteringsbänk med kompost så jag var lite sugen på att följa med, bada och kanske åka till Emma och titta på kaninungarna men tji fick jag. Men jag ska ligga i som satan nu på förmiddagen och sen mysa med Leon i finvädret sen.


Lurifaxblicken

2 kommentarer:

Emma sa...

Men vilken TUR att ni fick myror just idag, för idag ska jag vandra på Christinehov så jag hade inte varit hemma ändå :) Tänk om de kommit på söndag istället, katastrof!

Anna sa...

Lägg ut persilja!! Överallt där de är :)