söndag, juli 15, 2012

Budgetalternativ

Nåt jag verkligen gillar är att hitta bra budgetalternativ till dyra produkter. Jag tycker inte att det är lönt att betala pengar för ett märke om det finns en lika bra produkt till ett mindre pris.

Proffs har bra grejer till håret tycker jag, och jag har använt deras spray i alla år. Jag köpte Osis Dust it för ett par år sen och blev fast, sjukt bra produkt och den kostar nästan 200 kronor. Så testade jag Proffs Hair powder och till min stora lycka var det minst lika bra som Dust it men kostar en femtiolapp. Och för ett par veckor sen såg jag att de hade en olja till håret och det är jag ju också fast i så jag köpte och testade. Oljan är ju inte lika bra som Macadamiaoljan men den luktar jättegott och jag tar lite av den i torrt hår när det är trassligt och behöver kammas ut. Till det funkar den bra och så kan man spara lite på den dyrare oljan.


Har ni några bra budgettips att dela med er av?

2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Tack för tipset! Vart kan man köpa detta?;-)
Älskar oxå macadamien!! Men ja dyrt, men oxå drygt!
Kraaam K

Linnéa sa...

De går att köpa lite vart som helst, Åhléns, hm och säkert fler butiker!