söndag, april 15, 2012

Projekt: Byxor till Nemo

För några veckor sen fick jag två påsar fulla med jättefina tyger av Ninni. Jag var på Stoff och Stil och köpte mönster, resår och dragkedjor men har inte kommit längre än så för idag. Ett par byxor till Nemo med en ficka fram och lite puffiga ben i ett underbart retrotyg började jag med ikväll. Svårighetsgraden var tre av fem och jag som aldrig orkar med bruksanvisningar och mönster klarade av det bättre än jag trodde. Tror jag iallafall men jag är ju inte klar än.. Det enda som jag har kvar är resåren i bensluten och i midjan så vi får se då om jag lyckats. Och sen såklart att få på Nemo dem, det blir kanske det svåraste av allt.


Sneak peak. I looove retrotyger, Nemo kommer bli snyggt 70-talig i dem!

5 kommentarer:

Juristen sa...

Du e så pysslig och duktig! Give me Some Of your kreativitet! Pussen

Lina sa...

ÅHHH! Jag har samma kärlek till retromönstrat :-) Min unge kommer säkert vilja ha Disney bara för det, haha!

Jöns Marie sa...

Vad spännande! Ska bli kul att se hur de ser it klara :)

Elin sa...

Vilket härligt tyg.
Jag köptes en symaskin när jag var gravid och tänkte att jag skulle sy barnkläder i så där härliga typer.
Än så länge har jag sytt upp gardiner och ett kuddfodral till Noas rum.
Lite av din kreativitet får gärna smitta av sig.

Anonym sa...

Å det där tyget är fantastiskt :D längtar efter att få se resultatet.