söndag, april 01, 2012

Det här behövde jag!

En härlig dag tillsammans med bästa vännerna, mat, promenad och massor av skratt. Bättre kunde inte söndagen bli. Extra härligt att skicka iväg övriga familjen och få vara sig själv en stund, det var inte igår..

Jag bjöd på påskbuffé och den blev lyckad tycker jag och gästerna verkade tycka om maten.


Efter maten gick vi en lång promenad i skogen och hittade ett gäng killar som kunde ta en bild på oss. Den är tagen i grodperspektiv och det är INTE min bästa vinkel. Men det känns inte som man kan hålla på och be random kille ute i skogen ta ny bild flera gånger för att man inte tycker att man blev bra.




Väl hemma igen fikade vi på en otroligt enkel men väldigt god påsktårta. Man krossar polkagrisar och blandar med vispad grädde och varvar det med marängbottnar som man sen dekorerar efter smak och tycke. Jag tog gult strössel och chokladkaniner påsken till ära.


Nu har tjejerna åkt hem till sitt och jag längtar redan tills nästa gång vi får träffas!

7 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Vad kul det lät med en tjejmiddag! Maten såg riktigt smarrig ut, speciellt tårtan!

Elin sa...

gud vad jag önskar att du bodde här, jag tror att vi skulle ha så kul tillsammans! ^^ och ja, jag tror att jag skulle gilla att bli bjuden på tjejkväll också ;)

äppelblomman sa...

Men ågg va mysigt ni haft det! nU blev jag väääldigt sugen på att bjussa hir mina älskade vänner!
Maten o tårtan ser verkligen såå god ut<!
Kram K

Anonym sa...

Åå jag saknar er massor!! Kram marika

Sara sa...

Det ser helt fantastiskt ut. Gillar den blåa duken, porslinet och maten. Tårtan ser helt fantastisk ut. Jag blev väldigt inspirerad att laga mat och baka nu.

Anonym sa...

Allt ser jättefint och smarrigt ut men laxtårtan ser helt underbar ut. Kan du inte lägga ut receptet???

Anonym sa...

Det ser så gott ut!