fredag, april 20, 2012

Pirr i magen...

Imorgon ska jag springa mitt första lopp och jag känner mig lite nervös. Jag har känt mig superpeppad och förväntansfull hela veckan men igår var jag ute på en kort runda med intervallträning och det gick inte alls bra och jag fick väldigt ont i benet. Det gör fortfarande ont men jag kommer bita ihop och springa ändå. Mitt mål är att orka springa hela vägen och att göra det på en hyfsad tid. Jag hoppas att det inte är några mördarbackar på femkilometersrundan så jag har ork att satsa lite extra.

10.15 startar jag imorgon, håll tummarna då!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att gå så bra. Tips:
* Drick vatten idag, kanske det är lite för sent men drick idag.
* Ät en bra frukost några timmar innan.
* Spring lite långsammare de första km och sen ök de 2 sista.
* Fokusera på ditt lopp och följ inte de andra. Hitta din egen takt.
* Drick inte mitt i loppet (om det är 5km) du orkar bra hela vägen så sparar du några minuter.
* Tänk att springa "snygg": bra hållning, rör armarna och andas i samma takt du rör dem.
* Frys lite vid starten. Helst så än att ha för mycket kläder på dig.
* Njut! Tänk om vad duktig du är!

Lycka till. kram

äppelblomman sa...

Jag ska hålla alla mina tummar för dej! Men jag vet att du kommer fixa detta galant!!!
Kraaaaam o lycka till

Jöns Marie sa...

Vad spännande, lycka till!

Ninni sa...

Lycka till!!

Marie sa...

Åååå, spännande!!! LYCKA TILL det kommer gå galant ska du se!!! Och vilka bra tips du fått här uppe! Tänker på dig vid start då!! :-) kram Marie

Lina sa...

Absolut! Lycka till o ha kul :-)