söndag, april 08, 2012

7 år

För exakt sju år sen förfestade jag med ett par kompisar för att sen gå ut och festa på Möllan. Tänk om någon sagt till mig att om bara någon timme kommer du att träffa killen du ska köpa hus med och som kommer bli pappan till dina barn. Det känns så knäppt att tänka så, och tänk ifall OM inte fanns? Vi festade för att fira att min kompis klarat sitt körkort, OM hon inte klarat det så hade vi kanske inte gått ut den kvällen? Tänk OM vi inte gått till sunkpuben Golden där jag träffade Kalle? Tänk OM det funnits ett annat bord ledigt så inte Kalle och Ane varit tvungna att sätta sig vid just vårt bord eftersom vi hade de enda lediga stolarna?

Ja mycket kan man fundera på och vrida och vända på allt, men ingen är gladare än jag för att allt föll sig som det gjorde den 8 april 2005.

Hur vi har firat? Jag kom på att det var vår årsdag i bilen mot Agusa och sa: Förresten, grattis på årsdagen, och Kalle svarade: Just ja, grattis. Mmm så otroligt romantiska är vi och det är dåligt, vi borde få komma iväg bara vi två och umgås. Men det hinner vi väl, när Leon kanske kan sova själv om ett par-femton år sådär.



3 kommentarer:

Ninni sa...

Galet va tiden går fort!! Jag minns fortfarande hur glad och hemlig Kalle va när ni precis hade träffats!!

Marie sa...

Jättefin bild på er!! Hoppas ni snart får komma iväg bara ni två, det är ni värda. Kram

Mirijam sa...

ÅH, grattis!