fredag, april 27, 2012

4,7 kilometer...

... med barnvagn var riktigt jobbigt men det känns väldigt bra nu! Jag bestämde mig igår kväll för att ta en löptur med vagnen nu på morgonen så första kilometern blev med Nemo på ståbrädan och han tyckte det var skitkul.

Igår hade vi filmkväll. Ice Age 3 gick på fyran så Nemo fick vara uppe och titta på den. Med alla hundra reklamavbrott slutade den inte förrän 22 men Nemo höll sig vaken och tittade på hela filmen. Direkt när den var slut slocknade han och fick bäras upp till sängen. Leon hade feber och låg på mig i soffan och hade svårt att få ro och imorse vid halv fem vaknade han och var ledsen med 39,5 grader. Nu är han dock feberfri peppar peppar ta i trä kasta salt och spotta på katter, och jag hoppas han får fortsätta vara det nu.

Och så är det fredag! Vad ska ni göra? Vi ska, som vanligt, inte göra så mycket. Jag gissar att Kalle kommer vara rätt så trött eftersom han jobbat mycket den här veckan och jag har ju min kroniska fredagströtthet. Men jag ska nog åka till Granngården och köpa jord, 5 säckar för 100 kronor, så jag kan göra klart min drivbänk och nya rabatt.

Nu ska jag gå in och duscha och ta tempen på Leon eftersom doktorn nog ringer snart. Happy friday på er!!



1 kommentar:

Unknown sa...

Trist att Leon inte blir bättre :( hoppas han blir friskare snart.
Vi får hem Kents barn idag, så det blir väl middag o sen "fredagsmys" = tv o chips. Alltid chips, man kan inte ha fredagsmys m något annat eftersom reklamen på tvn där äter de chips. Snacka om att reklam sätter spår i barn.