tisdag, april 10, 2012

Bedragare? UPPDATERAT

Idag har jag fått tre mail från Swedbank där det står så här:


Det hela känns väldigt oseriöst eftersom att jag:
Inte har Swedbank
Det är helt oproffsigt skrivet
En bank skulle inte maila om något sånt utan ringa eller skicka brev
Jag ska ringa min bankkontakt imorgon och kolla om hon hört nåt om sånt här. Någon mer som fått liknande mail?

UPPDATERAT
Nu kollade jag min mail igen:


Hur sjukt? Imorgon ringer jag polisen, gör det ni andra som också fått mailet.



7 kommentarer:

Emma sa...

Nä men det är ju nåt att hålla utkik efter. Helt klart bedrägeri. Sorgligt att folk faktiskt sysslar med sånt här.

Jenny Shima sa...

Jag tror att det stod i tidningarna ganska nyligen att Swedebank hade varit utsatta för bedrägeriförsök.

äppelblomman sa...

Har oxå fått ett sånt o jag är inte heller kund... Flera av mina vänner har oxå fått det:( ska oxå ringa imorgon!
Kram K

Marie sa...

Japp! Har också fått!! Vilket skit....

Mirijam sa...

Men gud så oseriöst. Hoppas det inte är så många som går på det.

Anna sa...

Jag har också fått, ringde Swedbank och berättade! Många hade ringt ang detta och dom vill att man ringer!

Jannice sa...

Jag fick 2 såna mail igår!
Jag har inte heller Swedbank..

Vill passa på att tipsa om en supertävling! ;)
Den 20/4 har loppi.se sitt stora bloggevent på Fotografiska i Stockholm, om du inte har fått någon inbjudan så kan du vinna biljetter hos mig till dig och en vän! :)

http://minbebis.com/blogg/bebisdags/vinn-biljetter-till-varens-stora-bloggevent/