onsdag, januari 25, 2012

Stillastående

Idag var vi på BVC för 6 månaderskoll av lille Leon. Det var läkarbesök och han kunde allt han bör kunna och allt såg bra ut. Dock så har han inte gått upp något i vikt sen sist, vilket i och för sig inte är mer än två veckor sen, men ändå. Vi fick tid för en extrakoll för säkerhets skull. Leon har ju börjat äta ett mål riktig mat om dagen och då är det normalt att vikten stannar av lite. Men jag tog upp Leons oroliga sömn som jag upplever bara blir värre och kanske är han hungrig på natten? Mjölken kanske inte räcker till längre? Antingen är det det, eller tänder som är på g eller så har han kommit in i en jobbig separationsfas som många bebisar går igenom. Jag tror nog på det sistnämnda men ska testa och se om han kan tänka sig lite välling innan sista amningen för dagen. Det skadar ju inte att prova iallafall. Inatt skrek han så jag trodde jag skulle bli tokig så jag hoppas det hjälper eller går över snart.


1 kommentar:

Juristen sa...

Jobbigt! Lider med dig... Hoppas hoppas på bättring snart. Kram