måndag, januari 16, 2012

Hur är det möjligt?

När vi kom hem från Dalarna hade jag gått upp lite holidayweight och innan dess låg jag något kilo plus från det minsta jag vägt hittills. Jag vägde mig förra måndagen och skrev in i appen viktkoll.

I veckan som gått har jag skurit ner på kolhydraterna men inte tagit bort dem helt, inte ätit jätteportioner, bytt ut potatismos mot blomkålsmos, pasta mot matvete och så har jag löptränat två gången plus promenerat.

Idag när jag vägde mig hade jag gått ner 5,2 kilo. Jag blev rätt chockad. Allt jag gått upp under julen plus lite till och nu väger jag mindre än jag gjorde innan jag blev gravid med Leon.

Det gör ju absolut inget men gissa om jag blev förvånad. Nästa målvikt är om ungefär 3-3,5 kilo, så mycket som jag vägde när jag blev gravid med Nemo.


3 kommentarer:

Ninni sa...

Gött gött gött!! Hoppas att du inte gör som jag och studsar upp och ner en massa. Nästa gång vågen visar neråt ska jag kasta ut den :)

Emma sa...

Vad duktig du är! Jag vågar inte ens ställa mig på vågen...

Anonym sa...

Så himla duktig du är! Jättegrattis. Du är mycket motiverad nu kan jag tänka mig!
Kram.
Mercedes.