onsdag, januari 04, 2012

Mammagris De Luxe

Alltså, Leon. Vilken mammagris. På kvällen är det nästan bara jag som duger, och vaknar han sent på kvällen eller på natten försöker Kalle somna om honom men det slutar med att han blir hysterisk (Leon alltså, Kalle bara nästan) och direkt jag tar honom blir han lugn. Men han är ju så van vid att vara hos mig. När han hade kolik bar jag ju honom i sele och sjal dagarna i ända och eftersom Kalle lägger sig tidigt när han jobbar är jag ju uppe med Leon på kvällarna med. Jag hade ju tänkt jobba extra nu när Kalle är ledig men som det verkar får Kalle vara uppe med Leon halva nätterna i så fall. Eller så går det sjukt bra, just för att jag inte är där.

Vi har fått bra rutiner när vi varit här uppe nu och eftersom Kalle är ledig ett par månader framöver kommer det bli lättare att fortsätta jobba på att hålla dem. Och att "vänja" Leon vid att Kalle går lika bra som mig på nätterna.
Men det blir nog bra tillslut.



Inga kommentarer: