torsdag, januari 26, 2012

P3 Dokumentär

Sedan någon månad tillbaka har jag börjat lyssna på gamla P3 dokumentärer i Iphonen och jag tycker det är så intressant. Hittills har jag lyssnat på Morden i Knutby, Lasermannen, Hagamannen, Alexandramannen, Mordet på Fadime, Norrmalmatorgsdramat, Sjukhusmorden och Stureplansmorden. Jag intresserar mig mycket för personer som begått grova brott och det är väldigt givande att lyssna på dokumentärerna. Även om jag inte vill jobba på fängelse eller häkte igen så tycker jag att det kan vara en spännande miljö att jobba i eftersom man får träffa många av personerna man läser om och se vilka de är. En av de ovanstående personerna har jag faktiskt träffat när jag jobbade inom kriminalvården och det är en upplevelse att se människan bakom så grova brott. Tycker jag. Kalle håller absolut inte med mig, men vi är olika på det planet. Jag gillar spännande och roliga saker, han gillar tråkiga och ännu tråkigare saker.

Jag har några önskemål om dokumentärer som jag tycker P3 ska göra:
- Våldtäktsmannen i Örebro
- Mordet på Linda Chen i Falun
- Tomas Quick
- Peter Mangs, den "nya" Lasermannen



4 kommentarer:

Juristen sa...

Hm... Ja det kanske skulle va nåt! Jag gillar ju oxå såna saker! Spännande!

Ninni sa...

Men Thomas Quick har det gjort ett program om för det hörde jag på en fredagskväll när jag renoverade men det var ett annat program, typ en kriminalserie på P3, ska se om jag kan hitta det till dig.

Anonym sa...

Tips! http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article13411977.ab

Maua sa...

Thomas Quick har ett program. bra om jag vill minnas rätt!