torsdag, januari 12, 2012

Den nya kaninen

Imorgon ska jag äntligen hämta hem den nya kaninen som jag skrivit lite om! Kalles pappa tog hand om tre kaniner, en vuxen hane och två ungar, eftersom ägarna av olika anledningar inte kunde ha kvar kaninerna. Hanen användes till avel och de födde upp kaniner för att äta men just de ungarna var för små för att slakta när de skulle lämna bort dem. Jag var och tittade på kaninerna och föll pladask för hanen, en jättefin stora silver som jag absolut ville ta hand om. Men han var så mager så mager. När jag klappade honom stod ryggraden långt upp och när jag tittade mer noggrant så syntes den tydligt. Jag gav honom mat och han åt så jag trodde han skulle bli sjuk. Men sen i oktober/november har han ätit upp sig och är nu normalviktig och jättefin i hullet. Snälla Emma (som fick sin bebis i förrgår!) har varit helt underbar och hjälp mig med två veterinärbesök trots sitt höggravida tillstånd. Han har blivit vaccinerad mot kaninpest och gulsot i två omgångar och imorgon har det gått sju veckor sen första vaccinationen och det ska vara säkert att ta hem honom hit.





Dåliga bilder på en mager stackare, bättre bilder kommer när han är installerad här hemma.

1 kommentar:

Emma sa...

Äntligen ett kanin inlägg!! Det kommer att gå så bra så Linnea! Din otur har upphört, och herr silver har sån tur att få komma till dig.