onsdag, januari 05, 2011

Städmani

Igår fick jag ett ryck och storstädade tvättstugan vilket verkligen behövdes. Idag fortsatte jag med köket och så städade jag ut julen. Hur kommer det sig att man i hela december pyntar och fejjar för att få så mysigt juligt och typ dagen efter nyårsafton vill man bara slita ner skiten igen.

Vi har haft nollgradigt här idag och jag fick sånna vårkänslor! Jag började längta efter bar mark och varma solstrålar och det känns ju sådär att inse att vi är i början av januari. Men man kan ju alltid hoppas på att våren kommer tidigt eftersom vintern gjorde det.

Imorgon ska Kalle åka till Agusa och sova över där för han ska hjälpa sin pappa att hugga lite så jag och Nemo blir ensamma hemma. Marika jobbar i Göteborg i två veckor och jag hoppas hon kommer ner och hälsar på imorgon och stannar över helgen. På lördag kommer Maggi, Ola och Alba hit och det ska bli så mysigt! Tänk om det vore sommar så vi kunde sitta ute och grilla och hade gött.. Med ett glas rosé.. Jaja, den tiden kommer.. väl.

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Åh ja sommar! Gud vad jag längtar!

Eijlert... sa...

Slänger också gärna ut Julen helst direkt efter Nyår, o så längtar man till Vååren. Sommaren också för den delen, jag är allt annat än en vintermänniska.

Ha det bäst!