fredag, januari 07, 2011

Kaninjakt

Dagen började med en kaninjakt. Kalle väckte mig och sa att jätten Fjalar hade rymt. Så jävla drygt att jaga en kanin ute i snön men det var bara att klä på sig och gå ut. Som tur var gick det smidigt att få in honom och jag kunde gå in och äta Kalles nybakade scones till frukost.

När Nemo skulle sova gick vi en långpromenad och fick nästan lite vårkänslor för solen sken, fåglarna kvittrade, det var ett par plusgrader så det har börjat töa och det droppade från alla träd. Väl hemma igen drog vi ett par omgångar Yatzy innan jag gick ut och städade kaninburarna. När det är minusgrader fryser ju all skit. piss och hö fast så det är inte så lätt att få ut så när det väl töar har man ett helt berg att ta ur burarna. Nu har kaninerna det rent och fint igen och massor av nytt, gott hö att mumsa på.

I eftermiddag har jag även hunnit städa lite på ovanvåningen och det börjar se hyfsat ut där igen. Kalle har stuckit iväg för att köpa ved, kaninmat och mat tills imorgon. Maggi och Ola kommer då så vi tänkte bjussa på tacos, det går alltid hem och var längesen jag åt.

Och ikväll är det Let's Dance som jag älskar men jag får inte se det för att Kalle ska se På Spåret. Han brukar aldrig få se det för att jag ska se Let's Dance men nu får jag väl ge med mig fast jag gråter inombords. Missar den första timmen men jag hoppas få se Hannah Graaf dansa för det är henne jag kommer hejja på. Det är så sjukt många tråkiga kändisar i år, Ranelid och Rybak till exempel och så är det alltid någon kvinnlig sportkändis som åker ut först. Nej jag hejjar på Graaf och sen Anders Bagge!

2 kommentarer:

Erika Hallgren sa...

Du har en jätte mysig blogg!

Marie80 sa...

Själv hejar jag på Alexander Rybak och Anders Bagge, enligt mig är inte Alexander tråkig, men alla tycker vi olika