söndag, januari 30, 2011

Helgen

En jättemysig helg med fina vänner är förbi. I fredags kväll kom Marika efter diverse inställda tåg och snigelfartsbussar. Vi satt uppe och pratade en stund och sen gick vi och la oss vid tolv. På lördag morgon gick Kalle upp tidigt för att åka till Malmö och hjälpa Ola och Maggi att flytta och jag och Marika hade en lugn dag hemma. Vi tog en promenad in till byn och handlade till eftermiddagens bak och kvällens middag. Vi gav oss på att baka Leilas Chunkey Monkey Brownies och de hade blivit superbra om vi inte tagit en för liten form. Men nästa gång så vet vi. Jörgen kom och hälsade på och när Kalle kom hem gjorde vi pizza och sen åkte Kalle iväg på jakt. Vi andra slog på filmen jag skrev om igår och jag och Marika var väldigt överens om att vi inte fattar hur Kalle vågar vara ute i skogen sent på kvällen och natten. Helt galet. Efter filmen satt vi och kollade gamla bilder på Fejjan och det bjöd på en hel del skratt.

Idag var ännu en lugn dag. Mycket lek med Nemo som varit så glad över att både Marika och Jörgen varit här. Han tycker verkligen om dem båda jättemycket. En promenad tog vi i solen och sen gick eftermiddagen utan att vi gjorde något speciellt. Kalle och hans pappa har hållt på med golvet på ovanvåningen och vid fem körde Jörgen Marika till tåget.

Det känns tråkigt och tomt att Marika har åkt hem. Fast vi inte gjort något speciellt så har helgen gått så fort. Men nu när Marika flyttat till Göteborg igen så är det mycket närmare så att vi kan ses oftare.

Efter Solsidan och en dusch sitter jag här och känner mig lite småtrött. Imorgon jobbar jag 8.30-16.00, mitt första "riktiga" arbetspass så det blir en tidig kväll så att jag är pigg och alert imorgon och inte glömmer viktiga saker.

1 kommentar:

Jennie sa...

Och jag fattar inte hur ni vågar se såna filmer som ni gör :S Jag blir så stressad av vanligt spännade filmer typ TRANSFORMERS att jag kliver upp ur soffan och går omkring i vardagsrummet när det är som värst. Hahaha. Lycka till på jobbet idag! :)