onsdag, januari 26, 2011

Jobbigt

Idag var det riktigt jobbigt att lämna Nemo på dagis. Han började protestera när vi kom så nära att vi såg byggnaden och när vi gick in genom dörrarna började han gråta och grät hela tiden tills jag gick och då var han riktigt riktigt ledsen. Usch då fick jag verkligen anstränga mig för att inte själv börja gråta och ge efter och ta honom i min famn för att aldrig släppa. Lilla gubben. När jag kom ut hörde jag ett barn som var sjukt ledset men det var svårt att höra om det var Nemo eller inte. Hoppas det gick över fort i allafall så att han får en rolig dag för han trivs på dagis annars. Lägger pussel, ritar, målar, läser böcker och åker rutschkana. Det känns skönt att han inte är där så länge om dagarna nu i början. Han har väl kommit underfund med att det kommer vara så här nu, vi kommer att lämna honom varje dag och det tar väl ett tag för honom att vänja sig vid det. Men så länge Kalle är ledig kommer han vara på dagis 9-14 och sen blir det lite olika beroende på mina tider.


1 kommentar:

Tess sa...

Alltid svårt att lämna barnen på dagis när de är så ledsna. Men man vet ju att det oftast går över efter nån minut och de börjar leka och pyssla istället;)