fredag, januari 28, 2011

Feeling

Jag hade riktig fredagsfeeling i kroppen redan när jag steg upp i morse klockan 6.40. Jag trivs så bra med att ha börjat jobba och det är så härligt att inte känna ångest över att inte vara hemma med Nemo. Men det är nog lättare att börja jobba för att Nemo börjat på dagis än att Nemo måste börja på dagis för att jag ska jobba.

Iallafall, jag gjorde mig aningens fredagsfin och fick trampa ihjäl mig när jag stresscyklade till bussen eftersom jag plötsligt var sen. Det har varit en bra jobbdag och jag känner mig redo att stå på egna ben på måndag.

När jag kom hem strax efter 17 gjorde jag, Kalle och Nemo varma mackor och Nemo åt med god aptit. Det hade gått jättebra på dagis idag och han hade sovit bra så ikväll var han på superbra humör och i högform. Vi har lekt häst och bäddat rent sängarna vilket tar sin lilla tid eftersom Nemo hoppar runt i sängen hela tiden. Lite efter 19 åkte Kalle och jagade och jag och Nemo satte oss i soffan med en skål popcorn och såg ett avsnitt Mumintrollet. Nemo satt som förtrollad och mumsade popcorn. Det är så härligt att han är "stor" nu. Han är en liten pojke och vi kan ha fredagsmys, han äter själv och man kan ha snacks framme som han tycker är gott.

Nu sover Nemo och jag kollar på Let's Dance samtidigt som jag kollar lite på datorn. Eftersom Hannah åkte ut förra veckan så hejjar jag på Figge!

1 kommentar:

Marre sa...

Vad mysigt det lät, Han växer så fort! Jag längtar efter att få komma och hälsa på er igen.