lördag, januari 30, 2010

Vilken rolig dag det blev! Vi hade en överrasknings-babyshower för Maggi och Ola, Nemos gudföräldrar som ska få en liten bebisflicka i mars. Vi hade lyckats samla hela kompisgänget, alla hade lagat mat så vi hade en riktigt god buffé. Jag hade med mig pyntet från vår babyshower och klockan 15 kom Maggi och Ola tillsammans med Maggis och Elisas mamma. De hade ingen aning om vad som väntade och när de tittade in i vardagsrummet stod alla där och ropade: SURPRISE!

Det var så roligt förutom att Nemo blev så rädd att han började gråta, men det gick över snabbt. Jag har aldrig varit på en överraskningsfest innan men det var superroligt. Jag och Kalle gav bebisen, Alba, en jättefin klänning som min mamma stickat, en söt kofta och den Vita barnkammarboken. Tyvärr hade Elisa också köpt den men jag hade kvitto så de får byta till en annan av böckerna i den serien.

Det har varit en riktigt rolig dag och Nemo var jätteduktig fast han knappt sovit något alls. Jag har precis stoppat honom i säng och nu skriker han inte när han inte vill sova utan han vrider och vänder sig och ska pilla på ALLT. Tillslut somnade han på sidan med armarna runt en mjukishund, så satans söt.

Jörgen har varit här och passat Sickan när vi var borta och när vi kom hem gav jag Nemo till honom när han satt i soffan för jag skulle byta om. Och när både jag och Kalle är ute ur rummet så sätter sig Nemo upp från halvliggande, helt själv! Och så får Jörgen vara med om det men inte vi..

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen kanske se en film?

2 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Vi har både den vita och silvriga barnkammarboken, de är väldigt bra, speciellt eftersom jag inte har riktigt koll på alla barnramsor och barnvisor. Det är väldigt bra att det följer med en cd om man mot all förmodan inte skulle orka/känna för att sjunga själv.

Magdalena sa...

Tack igen för en helt underbar babyshower. Jag har världens finaste vänner/familj.

Love you.