lördag, januari 23, 2010

Nu är jag klar med taket i lilla rummet på ovanvåningen. Tre strykningar blev det och nu tar jag igen mig innan jag ska plocka ihop och ta bort det jag råkat spilla. Jag är verkligen nöjd men tyvärr har färgen blivit gul på en del ställen såg jag när jag började måla idag. Varför blir det så? Nu är det bara andra taket här uppe, taket i hallen vid trappan och taket i tv-rummet som ska målas.

Under hela tiden jag målat har Lars Winnerbäcks alla skivor satts i en spellista och gått runt runt. Jag älskar Lasse! Om jag bara fick lyssna på en artist resten av livet skulle jag tveklöst välja honom. Jag älskar texterna, musiken, hans röst.. Jag funderade lite på vad det är som gör att Winnerbäck tilltalar just mig så mycket, och varför jag tycker house och techno är helt värdelöst. Varför är det så att viss musik ger just mig något medans andra njuter av någon helt annan?

Nej nu ska jag tvätta av mig och golvet och sätta tillbaks möblerna!

2 kommentarer:

Erika sa...

Är det ett trätak med kvistar i planket som du har målat? Det du skulle ha gjort innan du målade taket vitt, är att schellacka kvistarna, för det gula är koda som missfärgar den vita färgen. Schellacken "stänger in" kodan i kvistarna o färgen förblir vit!

Linnéa sa...

Ja men givetvis är det ett trätak med kvistar.. synd jag inte visste det, men tack för tipset, nu vet jag till nästa gång. :)