tisdag, januari 12, 2010

Imorse när jag gick ut till kaninerna så snöade det och det var så härligt lugnt ute. Jag och Nemo myste i soffan tills det var dags att ta en promenad in till byn. Nemo skulle vaccineras kl 13 och innan dess skulle jag och Kalle titta på kakel. Vi ska kakla om i köket och hittade ett jättefint vitt, lite ojämnt kakel med enkla, blå blommor i hörnen. Eller, bara som en fjärdedels blomma av streck i varje hörn så när plattorna sätts ihop blir det blommor. Om ni fattar.

På BVC gick det bra. Nemo är 68,5 cm lång och vägde 8200-nånting. Han fick två sprutor, den första gnällde han bara till lite på men när han fick den andra blev han jätteledsen. Trött var han också så när vi kom ut igen somnade han direkt i vagnen. Hemma fick han mat och sen sov han i 3,5 timmar vilket måste vara personligt rekord för honom.

Det går jättebra med maten. Nemo tycker om allt han får; banangröt, havregröt, katrinplommonpuré, majs- och potatispuré, potatis- och palsternackapuré och så idag fick han potatis och broccolipuré. Inga konstiga miner alls utan han gapar och vill ha mer. Imorgon ska vi börja lägga till ett till mål mat hade vi tänkt. Jag ammar tidig morgon, när vi går upp ska han få gröt, sen ammar jag nästa mål och sen eftermiddag får han ett mål med mat och sen ammar jag en eller två gånger till beroende på hur mycket han vill ha. Fram till 8 månader ska bebisar bara ha ett mål riktigt mat och resten ska vara bröstmjölk ersättning eller gröt så det känns som detta kommer funka jättebra.



Imorgon ska jag fixa i rummet på ovanvåningen som äntligen är tömt! Vi har även tagit ut min slitna gamla soffa (fast det kändes i hjärtat), men nu har vi en fotölj där inne istället som jag ska klä om. Rummet är så litet och har bara snedtak så soffan blev så otymplig där inne. Det är lite synd bara för att den är perfekt för gäster att sova i men vi ska köpa en till tältsäng hade vi tänkt.

Jag har precis lagt en trött Nemo och Kalle är och jagar så jag har lite ensamtid och ska läsa lite bloggar nu!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Men hur ska jag kunna vara mammaledig i typ bara åtta månader då???? Jag kan ju knappast amma när jag jobbar :(

Linnéa sa...

bena får väl amma! men du, vi kan väl vara hemmaoch föda barn resten av livet???