torsdag, oktober 22, 2009

Nemo är en så duktig bebis. Helt underbar faktiskt. Han sover hela nätterna i egen säng, vilket han gjort nästan sen han föddes och det är jätteskönt speciellt nu när det pratas mycket om att risken för plötslig spädbarnsdöd ökar om bebisen sover med föräldrarna. Sen så sover jag själv mycket bättre och mer avslappnat.

Han är go och glad och väldigt nyfiken och den senaste har han börjat skratta jättemycket. Man ser verkligen på honom hur glad han blir och han har ett så härligt minspel som gör att han ser ut att kikna av skratt. Ibland upptäcker jag att han bara ligger och tittar på mig och ler. Det är så himla fint.

Och idag så rullade han över från rygg till mage för första gången. Jag missade det tyvärr för jag la honom i soffan på rygg för att gå och göra en flaska ersättning och när jag vände mig om så låg han helt plötsligt på mage och såg lite förvånad ut. Så fort det går, 11 veckor blir han imorgon och det har hänt så mycket.

Han vill helst vara vaken hela tiden så han inte missar en sekund av vad som händer. Men på vagnpromenader och i bärsjalen somnar han gott. Speciellt i sjalen, idag somnade han när jag dammsög och sov jättelänge.



Nemo är verkligen det bästa som finns.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Skönt att han sover i egen säng hela nätterna. Det gör ju själv att man bli lite piggare!! Denna diskution som är uppe på tråden igen om plötslig spädbarnsdöd. Det går lite i vågor det där. För ena stunden ska de sova med föräldrarna för att inte glömma bort att andas och sedan ska de plötsligt ha napp och sedan inte... Men dessa forskare hoppas jag har rätt;-)
Nemo är iallfalla det största charmtrollet!! Så söt och glad!
Stor kram