måndag, oktober 12, 2009

Det är så härlig luft ute, kallt men ändå skönt. Min moster och kusinbarn är här och hälsar på och vi ska äta glödstekt sill i tôlla med potatis. Det är riktig fattigmansmat men så sjukt gott.

Imorgon jobbar min mamma och jag överväger att hänga på in till Mora men har inte bestämt mig än. Jag ska träffa Marika och Emma i veckan och det ska bli så roligt att träffa Emmas lille Vilmer som är en dryg månad yngre än Nemo. Till helgen kanske Oa och Sussie kommer om det inte blir snö eller halt.

Jag och mamma ska väl åka på en liten shoppingtur någon dag också så schemat är fullspäckat. Det är så mycket man vill hinna med, skulle behöva stanna en vecka till.

Nemo har förresten bytt namn till Elin och är en riktig liten flicka. Vi har lånat en vagn eftersom vi har älgkött fulla bilen på hemvägen och den har en namnskylt som det står Elin på. Det och att Nemo fått min gamla dräkthätta har gjort att han nu är half-and-half.

1 kommentar:

Lijna sa...

Ni verkar verkligen ha det hur mysigt som helst :)