onsdag, oktober 07, 2009

Idag fyllde min lilla bebis två månader! Kan ni fatta att det gått så fort? Jag tycker det känns som det var igår jag avslöjade att jag var gravid..

På två månader har Nemo växt 9 centimeter och gått upp drygt 2 kilo. Han är jättestark i nacke och rygg och skrattar och pratar väldigt mycket. Han är helt med i blicken och man ser att han nu känner igen en och ler för att det är just mig han ser och inte bara för att han är mätt och nöjd. Han har bytt kläd- och blöjstorlek två gånger och fått väldigt bra rutiner där han sover hela nätterna med ett kort matavbrott på natten och ett på morgonen. Han har även kommit på att inte bara är skönt at bada utan väldigt roligt också.

Det är säkert hundra andra saker han gör som jag inte tänker på nu, men hur som helst så är han en väldigt snäll och fin bebis. Perfekt övningsbebis för mig och Kalle som aldrig bytt en blöja och knappt hållt i ett spädbarn innan.

Inga kommentarer: