onsdag, oktober 21, 2009

Igår köpte jag en biljett till Lars Winnerbäck som spelar i Baltiska Hallen i Malmö den 20 november. Första gången jag såg Lasse var 1998 i Jägra Bystuga i Malung, det var innan han "slagit igenom" ordentligt. Idag skulle han nog inte spela där kan jag tänka mig.

Jag älskar Lars Winnerbäcks låtar. Varje album betyder något speciellt och har spelats flitigt sen jag fick låna Rusningstrafik sommaren 1998 av Sjögren och blev förälskad.

Jag har sett honom live ett par gånger till sen första gången i Jägra men nu var det väldigt många år sen sist så jag blev riktigt glad när jag såg att han spelade i Malmö. Jag hittade ingen att gå med men jag går hellre ensam än inte alls. Kalle ville gå med men eftersom vi ska ha barnvakt på söndagen så blir det för mycket med barnvakt på fredagen också.

Å det ska bli lovely att få se Lasse igen!

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Jag hade juh velat se Winnerbäck!! Nästa gång kanske..

Lina sa...

Jag vill gå! Fast det kanske blir skumt iom att vi inte setts på evigheter :-)

Mirijam sa...

Men jesus, JAG VAR OCKSÅ PÅ DEN SPELNINGEN! Och Claes Eriksson hade ett kasettband med "Rusningstrafiken" som alla spelade av. Ja det var tider det.
Och vi ska nog kunna gå ihop trots olika platser, det är ju bara att knuffa sig lite :)