fredag, oktober 02, 2009

Det har varit en riktigt bra och mysig fredag. Jag och Nemo gick upp vid halv nio, han åt och sen tog han ett bad. Han kom idag på att det är sjukt kul att plaska ordentligt med fötterna så allting blir blött. Efteråt tog han på sig sin fina badrock och vi myste i soffan under en filt och såg på Greys Anatomy.

På eftermiddagen åkte vi till Malmö och köpte födelsedagspresenter till Bena som har fest imorgon. Sen gick vi upp till Maggi på hennes jobb och Nemo åt litegrann och sen begav vi oss alla tre till Mosaik där vi mötte upp resten av tjejerna för middag.

De har så god mat där och jag åt chevreostpaj med aprikosmarmelad, potatisslantar med aioli och kycklingfilé med citron- och koriandersås. Nemo var så fantastiskt duktig. Helt lugn och snäll, lite gnäll bara. Och fast det var massa folk och högt ljud så var hans inte alls orolig eller skrikig. Han är så trygg och myser när han får sitta i ens knä och ha det bra.

Efter middagen gick jag och Maggi till Hemmakväll och köpte lösgodis och nu är vi hemma igen. Nemo myser med sin pappa i soffan och jag ska läsa lite bloggar. Hoppas ni haft en lika bra fredag som mig!

1 kommentar:

Emmi sa...

älskar verkligen sättet du skriver på, typ - ' Efteråt tog han på sig sin fina badrock och (...) '. så himla mysigt! tror du kommer bli världens bästa mamma!