onsdag, oktober 01, 2014

25K

Idag har jag sprungit mitt längsta träningspass någonsin! Det känns finfint och jag känner att jag tagit löpningen ett steg längre och att sista etappen av resan mot mitt första marathon har börjat!


Det var perfekt väder för långpass idag, ruggigt men bra temperatur och för att få lite omväxling och inte ge mig någon chans till "fusk" så sprang jag åt ett håll för att sen vända och springa tillbaka. Jag valde att springa över Revinge, genom Silvåkra och ända bort till Harlösa.


Klockan stod då på 12 kilometer så jag vände. Ganska öppet landskap, mycket kor, asfalt och inte jättemycket backar kan sammanfatta dagens tur. När jag springer långpass springer jag ju lågintensivt med en puls på under 142 men idag hade jag flow och det tar ju sån jäkla tid att springa långt med låg fart så jag ökade och det funkade. Strax efter 20 kilometer började regnet ösa ner och det var mindre angenämt då jag började få lite ömma fötter och höfter, att även bli blöt och kall var inte så roligt. Jag sprang en liten omväg och när jag kom hem kunde jag stoppa klockan på 25 kilometer i 6.15-tempo. Helt grymt! Jag är väldigt nöjd med den distansen och känner att jag är på god väg mot Österlenmaran.


2 kommentarer:

Ida sa...

Imponerande! Vad duktig du är!

Rund är också en form! sa...

Härligt!!
En mara fixar du idag, tror jag (om du sänker tempot) men klokt att öka succesivt så alla leder och ligament hänger med. :-)

Kram M