måndag, oktober 13, 2014

Tyst

Det är så tomt och tyst här hemma. Jag blir lite rastlös av att det inte är saker att göra hela tiden, inget plockande och farande fram och tillbaka med tusen saker. Känns jättekonstigt. Nyss fick jag tummen ur och vaxade skåpet jag målade i fredags och lördags. 

Jag har målat med Annie Sloan, en ljust rosa färg först och sen ett lager med vitt och sen det ljusa vaxet. En klar förbättring.

Och vad ska jag göra nu då? Ingen aning. Pratade med barnen i telefon för en stund sen och de höll på att packa fika för att gå ner till båthuset och äta bullar. Fick ett sms av Kalle att han skjutit en älg idag, kul för honom! Det är inte bara det att jag saknar familjen när de är borta, jag saknar ju att jag inte kan vara med hos mina föräldrar. Men tiden går fort, snart är de hemma igen och vi är tillbaka i vardagskaoset.

Inga kommentarer: