lördag, oktober 25, 2014

Mysfredag & Lugn lördag

Hittills har helgen levererat ordentligt, önskar det alltid var så. Jag hämtade barnen redan klockan ett igår och då gick vi och fikade på Kanelbullens Konditori. 


När vi kom hem så satte vi upp lite Halloweenpynt och tog det lugnt, lekte och lagade tacos. Vi åt när Kalle kom hem och sen tände han en brasa och vi bäddade ner oss i soffan och tittade på en film vi inte sett förut, Herr Peabody och Sherman. När barnen lagt sig tvingade vi oss att vara vakna och såg senaste The Walking Dead. 


Idag sov barnen länge, kvart i åtta vaknade Nemo och var orolig för att vi sovit för länge eftersom att han skulle vara hos en kompis klockan tio. Han gick upp och jag och Leon låg kvar en halvtimme och myste. Nemo måste upp direkt han slagit upp ögonen medan Leon gärna ligger kvar en stund och gosar. 

Det var grått och regnigt redan idag och att ge sig ut på en springtur kändes inte så lockande, men när Nemo skulle till sin kompis så fick han cykla och så sprang jag med och när jag lämnat honom körde jag intervaller. Som vanligt, väldigt skönt efteråt. 


Nu blir det en lugn och skön dag med god middag ikväll, härligt att vara ledig utan några planer eller måsten.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Va duktig du är som pyntar så "hemskt";-) Skulle med vilja gå al in!,-)
Mysigt med fredagsfika, de brukar vi med köra på!
Hoppas resten av helgen varit kanonbra!

Puss och kram K