lördag, oktober 18, 2014

Sista kvällen.....

.... i ett ensamt hus. Imorgon kommer familjen hem, som jag längtar!! Tyvärr jobbar jag till 20.30 men förhoppningsvis är de vakna när jag kommer hem. På måndag är jag ledig och ska mysa med barnen hela dagen. 

Jag har jobbat idag med, 9-20.30. Det är inte jättekul att jobba varannan helg men det är en härlig stämning på helgerna. Lite lugnare och mer avslappnat. Vi är även samma gäng som jobbar samma helger och jag trivs kanonbra i "mitt". Otroligt härliga människor och jag känner att jag kommit in i gruppen, jag hoppas det iallafall. Det känns som att de tycker jag är kul och att de gillar mig men jag vet  ju inte vad de egentligen tycker. Jag känner mig så trygg med att fråga om råd och det är så skönt eftersom det kan hända lite jobbiga saker. Idag fick jag jättebra vägledning om hur jag ska jobba med en av våra boende och även om jag fick springa ut två gånger så känns det bra. Jag tycker att jag hanterade det på ett bra sätt och gjorde "rätt". 

Två år sen. Vart tar tiden vägen??

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att du längtar efter familjen! Mys mycket! :-)

Kram M