tisdag, oktober 21, 2014

Oväntat

Idag har vi haft APT och efter mötet ville chefen prata med mig enskilt. Jag vet inte hur ni tolkar sånt men jag får ju inga positiva känslor direkt, snarare en klump i magen. Men det var tack och lov inget dåligt, tvärtom. Min tjänst och en vakant tjänst är båda vikariat men nu hade en av tjänsterna blivit en tillsvidareanställning och chefen undrade om jag var intresserad av den. Han hade pratat med de jag jobbar med mest och de trivdes väldigt bra med mig och tyckte jag jobbade på bra. Och så kallade han mig skärpt. Jag har så svårt att ta emot sånt, skärpt? Jag har aldrig sett mig själv som skärpt, snarare tvärtom. Jag har nog rätt bra självförtroende men dålig självkänsla, tvivlar på mig själv och min förmåga. Jag litar liksom inte på att det jag gör är bra nog eller att jag gör rätt. Men sånna här grejer är ju väldigt positiva för självkänslan, något bra gör jag tydligen och min bild av mig själv är antagligen lite skev. Jag blev såklart väldigt glad för erbjudandet, en tillsvidareanställning är ju otroligt mycket tryggare än ett vikariat.


5 kommentarer:

äppelblomman sa...

Grattis, grattis, grattis! Gud va roligt!!
Kram K

Mirijam sa...

Yey vad roligt, grattis!!!

Anonym sa...

Stoooort grattis! Vad roligt! :-D
Kram M

Jenny Shima sa...

Vad roligt, grattis. För mig så var första intrycket av dig att du är smart och empatisk.

Linnéa sa...

Tusen tack, ni är så jäkla goa!