torsdag, april 24, 2014

Testspring

Idag var det då dags att testa foten i löparskorna. Jag kände direkt jag tog på högra skon att den klämde lite på det onda men det kändes inte så farligt. Började med att springa i lugn takt upp till förskolan, lite mer än en kilometer, och det kändes okej men ömmade lite och jag funderade på om foten skulle hålla en hel mil. Efter att jag lämnat barnen fortsatte jag och då var jag ju uppvärmd och foten gjorde inte ont alls! YAY!! 

Tog en femkilometersrunda med en puls på runt 155 och landade på 5.47-tempo. Jag var trött i axlarna och ryggen efter träningen igår och mitt vänstra ben blev mycket tröttare eftersom jag ju belastat det mer den här veckan. 

Så om foten känns fortsatt bra och inte blir svullen eller öm så springer jag på lördag!



2 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Vad glad jag blir! Hoppas det går precis som du vill.
Fint det blev med pallkragarna förresten

Andreas Åkesson sa...

Bra jobbat!