tisdag, april 29, 2014

En lista om löpning

Jag blev utmanad av Charlotta Sofia att fylla i en lista om löpning, kul grej!

1. Vilken typ av löpare är du?

Jag är målmedveten och har blivit en mycket bättre löpare än jag kunnat drömma om. Jag älskar att prestera och ger inte upp, strävar hela tiden efter att bli snabbare och uthålligare.

2. Hur länge har du löpt?

Sen januari 2012.

3. Hur mycket löper du per vecka?

Det brukar landa på 3-4 pass, 2-3 mil. Målet är att komma upp i minst tre mil regelbundet och gärna mer framöver.

4. Vilket är ditt “feelgood” tempo?

Det beror lite på. Springer jag i 6.30-6.45-tempo känns det som att jag kan springa hur länge som helst men det känns inte som "mitt" tempo. 5.30-5.40 är ett tempo jag tycker mycket om att springa i.

5. Vad måste du ha med dig på ett pass?

Klocka (klockor) och mobilen så att jag kan lyssna på en podd eller musik. Kan ICKE springa utan att lyssna på något.

6. Varför springer du?

Från början var det ju för att gå ner i vikt men jag blev snabbt hooked och nu springer jag för att jag älskar det. Älskar att känna kicken efter en bra runda, lugnet efter att ha tagit ut mig, glädjen när jag märker framsteg. Jag MÅSTE springa helt enkelt.

7. Har du någon gång ljugit för att få springa?

Ehhhh nej?

8.  Hur ofta köper du löparskor?

Jag önskar mig nya löparskor varje gång jag fyller år så hittills har det blivit en gång per år, är inne på mitt tredje par.

9. Var/hur handlar du din löputrustning?

Mest på Stadium eller HM blir det.

10.  Dygnets bästa springtid?

Morgon eller kväll. Det är underbart att starta dagen med en löptur samtidigt som en kvällstur med en hel dags energi i benen också är underbart.


11. Hur ofta tävlar du?

Hittills har det väl blivit 6-7 lopp per år.

12.  Vilken är favoritdistansen?

Jag tycker om att springa långt. På tävling är milen ganska bekväm och jag kan satsa men halvmaraton är fantastiskt att genomföra.

13.  Har du ett mantra som du rabblar i huvudet när du blir trött?

"Nu är det bara XXX kilometer kvar, det är en piss i havet!" "Ge inte upp nu, när du är i mål behöver du aldrig springa mer!"

14. Springer du helst i grupp eller ensam?

Helst ensam men det hade varit kul med en löparkompis att ha sällskap med emellanåt.

15. Hur återställer du dig efter ett långpass?

Lite extra vila men annars inget speciellt.

16. Vilken snabbhetsträning föredrar du?

Intervaller, med ett färdigt upplägg. Jag behöver ramar.

17. Vilket lopp drömmer du om att springa?

Marathon vill jag springa någon gång, häftigast hade ju varit att springa i ett annat land. Eller nåt traillopp, det hade varit kul.

18. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?

Oj... Martina Haag såklart!

19. Vilka tre till fem löp/träningsbloggare utmanar du att fylla i den här listan?

Mirijam, Ninni, PeaceLoveAndRunning, LinasGoda och ja, alla som känner sig manade!


1 kommentar:

Anna (Peace, Love, and Running) sa...

Det är så kul att läsa allas svar på den här listan! Jag har redan fyllt i den. :-) Fina bilder -- färgglatt! :-D