tisdag, april 08, 2014

Sjukdagen

Vi har haft en bra dag trots sjukdom faktiskt. På förmiddagen var Leon pigg och precis som vanligt och hade han inte varit väldigt varm hade jag inte märkt att nåt var fel. Mitt på dagen blev han hängig och trött så han stoppades ner i vagnen och så tog vi en promenad och Nemo cyklade. Det sprack upp och blev jättevarmt när vi var ute och jag fick ta av mig jackan. När vi kom hem sov Leon vidare i vagnen medan jag och Nemo åt lunch ute.

Jag har också tagit det lugnt idag och inte farit runt som en galning, bara dammsugit och tagit hand om en tvätt. Annars har jag myst med barnen, vi har sett film och jag har virkat massor och fick klart en keps till Leon.


Jag är jättenöjd och älskar färgerna. Först vägrade Leon ha den på sig. - Den passar inte mig, skrek han och slängde iväg den men när Jörgen kom kunde han tänka sig att visa den på.

Leons feber har hållit i sig hela dagen och legat mellan 38 och 39. När Kalle nattade barnen hade han ingen feber men när jag kollade nyss var den över 38 igen. Våra barn blir sällan sjuka men när de blir det så är det alltid olägligt. Magsjuka vid ultraljud och resor eller som nu när Kalle ska jobba natt resten av veckan och det hade behövt vara lugnt här hemma med mig på jobbet och barnen på förskolan. Men men, vi får göra det bästa av situationen och hoppas på att Leon mår bättre imorgon.



Inga kommentarer: