fredag, juni 07, 2013

Vurpa

Nemo gjorde en ordentlig vurpa med cykeln idag när vi var på väg till Jenny och Ted för att äta middag. Han älskar att cykla nerför backar och när vi kom till en ganska lång och brant backe som jag brukar intervallträna i så fick han stanna kvar vid toppen och så gick jag ner för att kolla läget. Allt klart och Nemo satte fart och jag tänkte det att han nog inte behövde sparka på mer fart eftersom backen gjorde sitt. Och jäklar vad det gick! Jag blev nervös och när jag såg att Nemo satte ner fötterna skulle jag precis ropa att han inte fick göra det men då vobblade cykeln till och Nemo for hårt i marken. Ahhhhh hjärtat stannade. Jag sprang dit och blodet rann från munnen men tack och lov var det bara ett litet jack i läppen och inga tänder var lösa. En bula i pannan fick han men han hade inte alls ont där och så skrapade han upp armbågarna och fick ett litet sår på ena benet. Det kunde gått mycket värre och Nemo torkade snabbt tårarna och hoppade upp på cykeln igen, min tappra lilla kille. När vi gick hem cyklade han i full fart ner för två andra backar och väl nere var han överlycklig för att han inte ramlade.



1 kommentar:

Jöns Marie sa...

Usch vad läskigt! Hur gick det med stackars Nemo?