fredag, juni 07, 2013

1 mil på okänd mark

Idag är vi i sommarstugan och njuter av sommaren, värmen och havet. Och jag skulle njuta av sista långpasset innan Malmömilen tänkte jag. Jag gav mig av med tanken att springa rundan jag och Emma gick förra sommaren på 15 kilometer. Hur jag kunde tro att jag skulle minnas vägen förstår jag inte och jag var vilse efter typ tre kilometer. Och inte bara vilse utan dötrött i benen, redan! GAAAH!! Men jag kämpade på och tillslut hade jag ingen aning om vart jag var och efter att ha klättrat över några fårstängsel så fick jag stanna och ta fram kartor i iPhonen så jag kunde hitta hem.

10.75 kilometer stannade klockan på och det får jag väl vara nöjd med. Jag gick direkt ner till havet, drog av mig linnet och hoppade i, så skönt! Dock känner jag att min form är dålig just nu och med bara en vecka kvar till Malmömilen så känns det lite oroande. Förra året blev det loppet sjukt jobbigt och en lång kamp och jag hade hoppats det skulle gå lite lättare i år.



6 kommentarer:

Ninni sa...

Finns det inga bra gräsmattor där? Ta av dig barfota och köra korta intervaller för att känna på lätta och snabba ben. Det brukar ge en kick tycker jag!

Emma sa...

Vu får se om vi kan hitta rundan igen senare i sommar, bra kämpat av dig!

äppelblomman sa...

Bra jobbat! De är lite jobbigt när man springer bort sig... Har jag oxå gjort flera gånger... Jag vill gärna veta innan hur jag ska springa, tycker de blir lättare då!
Kram K

Suzan sa...

Malmömilen kommer gå så bra, oroa dig inte! kram!

Anonym sa...

It's great that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our argument made at this place.

Feel free to surf to my page; voyance par telephone

Anonym sa...

I'm no longer certain the place you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time finding out more or understanding more. Thank you for wonderful information I used to be on the lookout for this information for my mission.

Feel free to visit my webpage - voyance gratuite