torsdag, april 04, 2013

Veckans mat

Jag gör ju matlistor och storhandlar en gång i veckan. Skulle ni tycka det var kul om jag la upp hur veckans mat ser ut? Lite inspiration? Jag hade skitsvårt att få ihop en lista den här veckan så då hade det varit bra att kunna inspireras någonstans så ni som också planerar maten och bloggar får gärna lägga ut era listor.

Så här ser vår vecka ut med start idag:

Torsdag: Ugnsbakad lax med fetaostcreme.
Fredag: Hamburgare för Kalle och barnen, jag äter matlåda på jobbet och kör lite ost och kex när jag kommer hem.
Lördag: Grilla fläskkotletter, baconlindad sparris och halloumi.
Söndag: Texmexsoppa med tortillas.
Måndag: Blodpudding.
Tisdag: Pannkakor för Kalle och barnen, jag äter på jobbet.
Onsdag: Fiskgratäng.



3 kommentarer:

Elin sa...

Jag planerar matlista för veckan på söndagar, ska se om jag kommer ihåg att skriva ner det i bloggen.

Om du vill ha tips på en skitgod rätt som vi åt idag ska du prova denna: http://www.ica.se/recept/linsgryta-med-indisk-smak-616482/
Enkel att göra vegetarisk och minst lika god då!

Ulrika sa...

Alltid bra med lite nya ideer :)

Ninni sa...

Nu har jag lagt upp vår matlista, inte så inspirerande men den är där :)