måndag, april 29, 2013

Nya upplägg

Veckans intervaller kan bockas av, dessutom med t-shirtpremiär! Det var grått och regnigt imorse men nu är det hur härligt som helst ute. Idag såg upplägget ut så här:

Uppvärmning: ca 2,5 kilometer
Stretch
10 backar
Gåvila: 1-2 minuter
6 backar
Nerjogg
Slutspurt


Innan har jag ju bara kört mina backar och sen stuckit hem men nu har jag börjat med en lite längre uppvärmning, stretch innan jag börjar och sen köra 10 backar, ta en gåvila på 1-2 minuter för att sen köra 6 backar till. Förra veckan la jag till 5 backar efter vilan och tanken är att lägga på en backe per vecka och när jag är upp i 10+10 backar lägger jag till ett nytt block och bygger på. Hänger ni med eller låter det rörigt? Och istället för att springa direkt hem tar jag en liten omväg i lugnt tempo för att spurta den sista biten hem. Jag har lagt till en slutspurt på alla mina rundor för att få ur de sista krafterna samt att öva mig på att kunna vinna några sekunder när jag närmar mig målet på lopp.


Visst låter jag proffsig??

2 kommentarer:

Maria sa...

Mycket bra tränat!!
Intervaller är sjukt jobbigt tycker jag, men väldigt effektivt!
=)

Suzan sa...

Grymt proffsigt!

Heja!