tisdag, april 02, 2013

Fånig hönsmamma

Jag är van vid att ha mest tid med barnen. Jag pysslar, planerar, håller reda på lappar, lämnar och hämtar på förskolan och så vidare och så vidare. Nu när jag jobbar långa dagar, som idag till 21, så får Kalle hämta och det är skönt att dela upp det lite men när han ringde och berättade att Nemo ramlat i skogen och fått en stor reva på kinden, att Leon trillat inne och fått en fläskläpp och att Leon hade fel skor på sig när Kalle hämtade så blev det plötsligt tungt i hjärtat. Jag är inte den typen av mamma som oroar mig för allt, åker till akuten direkt en fis är på sned eller jagar upp mig över småsaker, men idag kändes det jobbigt. Varför vet jag inte och jag gillar det inte eftersom jag tycker det är fånigt att grina för små skador men det kanske är omställningen. Imorgon är jag ledig iallafall och pojkarna med eftersom Leon ska på läkarkontroll på BVC. De sov när jag kom hem så jag får väl se hur de ser ut imorgon..




Inga kommentarer: