onsdag, april 17, 2013

Värmebölja

Ja det känns så just nu efter att ha sprungit sju kilometer. Herregud vad varmt det blev! Shorts och t-shirt hade inte varit helt fel idag.

Jag gjorde klart akupunkturbehandlingen i fredags och idag är andra gången jag springer efter den och till min stora lycka känner jag NADA i benhinnorna! Jag fick order om att bara springa femkilometetsrundor till att börja med och sen öka distansen men jag tjuvstartar lite ändå. Kanske dumt men Vårruset närmar sig och det är mindre än en månad kvar till Lundaloppet på 10 kilometer. Jag har ju mål jag vill klara på båda loppen men det känns just inte så sannolikt att jag gör det. En influensa, två magsjukor och en förkylning har j stoppat upp träningen men får jag bara vara frisk nu ska jag hinna träna upp mig lite mer iallafall.

Dagens sju kilometer var svettiga och de sista två kilometrarna var sjukt jobbiga. Då började värmen ta på krafterna och jag undrade hur i helvete jag ska orka springa en meter när sommaren kommer.



3 kommentarer:

Jonna sa...

Heja Linnéa!

Emmi Emmi sa...

Ja heja! Nu har jag med börjat springa så jag tittar in här ofta och blir taggad! Än så länge orkar jag inte mer än 2 km (!) men det är kul att se på runkeeper att det går snabbare för var gång iaf! Heja!

äppelblomman sa...

Grym du är!!
Gud så skönt att det funkade med dina benhinnor, det finns fasen inget värre att ha ont i när man bara vill springa...
Kraaaam snyggo