onsdag, april 10, 2013

Jävla morgon

Jag jobbade till 22 igår och var inte hemma förrän närmare 23. Då borde jag lagt mig men kollade på ett avsnitt av Dexter och varvade ner lite. Idag vaknade Leon och var visst på pisshumör och kunde absolut inte äta frukost om han inte satt i mitt knä. Skrik och bråk och när jag äntligen skulle få äta frukost så började Nemo gaffla om att han absolut inte kunde klä på sig själv, fast det kan han ju. Men ibland bestämmer han sig innan för att nåt inte ska gå och bara tjurar istället. Den egenskapen har han INTE ärvt av mig kan jag meddela...

Nu äter jag min frukost iallafall samtidigt som Leon kör ett tåg fram och tillbaka på mig och om en stund ska vi traska till förskolan. Tänk så skönt att sen bara få komma hem, sätta sig vid bordet med en kopp te och koppla av, eller sätta sig i soffan och glo lite på tv. Och visst, det kan jag väl, men det ser ut som fan här hemma och lotten att städa och plocka, tvätta och fixa har fallit på mig så det får jag ta tag i idag innan jag ska på akupunktur. Det hade varit jävligt mycket roligare att åka och hälsa på någon eller gå ut springa. Och det senare hade jag tänkt göra men halsen känns inte helt hundra.

Nej idag känner jag mig sur och arg. Kul.


Nu kom Nemo med kläderna på, märkligt det där......

2 kommentarer:

Maja sa...

Så fint hår han har! Han klär verkligen i lite längre frissyr :)

Jöns Marie sa...

Så himla söt! Vilket hår han har, blir lite avis!