måndag, april 15, 2013

Fikatips

Kommentar till förra inlägget:

Lina sa...

Det låter mysigt! Du är så bra på middagar o fika o allt sånt - kan du inte tipsa om vad du tar med när ni fikar utomhus? Det är ju vååååår o jag vill göra samma :-)


Det är så roligt när ni vill ha tips och bli inspirerade, jag tipsar gärna så fråga på!

När jag hämtar barnen klockan två på förskolan så är det ju mellisdags och då tar jag med något till dem och så går vi till en lekplats och fikar och leker ett par timmar istället för att gå hem direkt. Vad jag tar med varierar men enkla och goda mellanmål som brukar förekomma är:

Smörgåsar med goda pålägg.
Plättar.
• Nyttiga morotsmuffins.
• Kanelgifflar när det är fredag eller helg.
• Frukt som är uppskivad och skalad/urkärnad.
• Frökakor.
• Eves mellisbars.


På Ica Maxi köpte jag två små vattenflaskor för tio kronor styck som jag tar med och ibland blir det Festis för att lyxa till det lite. Inga avancerade grejer alltså, ni får mer än gärna dela med er om ni har något bra tips!



4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Jaaa perfekta tips! Uscha jag hinner nästan aldrig med såna där mysiga stunder eftersom att vi kommer hem så sent på dagarna.. Och helgerna är det alltid så mycket annat på. Måste bli bättre på det där!
Kram K

Elin sa...

Jag brukar ta med pizzabullar - det mättar bra och man kan variera väldigt mycket. Känns "fikigt" som bullar men mer matigt! :)

Lina sa...

Taaaack :-) Eves mellisbars - har du lagt upp recept förut? Då letar jag reda på det - annars gärna ett recept om du vill!

Lina sa...

Nu har jag sökt o inte hittat så om du har lust o tid nån dag får du gärna lägga upp receptet på mellisbars! :-)