fredag, april 05, 2013

Morgonstund...

Jag hatar att vara stressad på morgonen, då blir jag sur och arg och det blir allmänt dålig stämning och barnen blir ledsna. Så jag ställer klockan i god tid och smög upp och har hunnit ställa fram frukost till samtliga, ta fram ytterkläderna som ska med till förskolan, gjort i ordning mina matlådor, släppt ut kaninerna och nu sitter jag framför Nyhetsmorgon och dricker te med honung. Mitt halsont vill inte ge med sig men jag hoppas verkligen det försvinner tills imorgon eller söndag.

Snart vaknar de små grisarna och då ska de ha frukost, klä på sig och packas in i bilen. Kalle hämtar dem, jag kommer hem vid sju ikväll och då ska vi ha fredagsmys med salta pinnar och Trassel och vara dödströtta för att det är fredag.


Tur man bor på landet så att man kan gå ut som man är när man ska släppa ut kaninerna.

Inga kommentarer: