måndag, april 22, 2013

Vad har jag gett mig in på?

Ikväll har jag varit hemma hos Emilia, Maggis kusin, och övat på sången till bröllopet. Bara att sjunga inför henne gjorde mig galet nervös och jag undrade i mitt stilla sinne vad i helvete jag sagt ja till egentligen. Men efter att ha testat oss fram lite, hittat rätt toner och jag fått lite bra tips så gick det riktigt bra. Visst, de allra högsta tonerna är inte klockrena men så får det vara, det lät och kändes hundra gånger bättre med piano till än att sjunga själv. Nu är mitt största problem att när jag blir nervös så håller inte rösten och den blir skakig. Det hade vi kanske kunnat öva bort men på onsdag flyttar Emilia 60 mil bort och vi ses inte förrän på själva bröllopsdagen. Förhoppningsvis kan vi öva i kyrkan lite innan vigseln och jag får nog ta ett besök i baren på slottet också.

Det var ett par efterfrågningar på film/ljusklipp från mitt lilla sångnummer och det får vi nog se om jag vågar lägga upp. Det beror helt på hur det går, jag vill ju inte göra bort mig för fler än nödvändigt..



2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Jag tror att det kommer att gå jättebra! I Believe in you!

Jenny Shima sa...

Det kommer att gå jättebra och det blir ett minne för livet för alla:)!