söndag, mars 03, 2013

Söndag

Då var jobbhelgen slut för den här gången och två arbetsdagar till väntar innan jag har min "helg". Imorgon ska jag börja ett nytt jobb, knäppt va? Jag kan berätta mer om det sen men jag kan berätta att min jobbsituation har löst sig på absolut bästa sätt.

Igår när jag kom hem från jobbet var tapetseringen i full gång och nu är matrummet färdigt förutom lite småfix och så ska den prickiga tapeten plus lite lister upp i Nemos rum och sen är det också klart. Och det blir så fint! Jag är verkligen sjukt nöjd och på onsdag ska jag gå och välja tapet till Nemos gamla rum som kommer att bli vårt sovrum och så fixar vi nog i ordning där ganska så snart.

Idag när jag jobbade gick vi till stadsparken i Lund och njöt av det vackra vädret och fotade. Killen jag jobbar med är väldigt fotointresserad och har en jättebra kamera så jag lånade den lite och tog några bilder.


 Dansande mås
Evil cat

När jag kom hem idag hoppade jag nästan direkt i löparskorna och tränade intervaller. Ett kort men intensivt pass och eftersom alla mina vinterlöparkläder låg i tvätten fick jag inviga mina tunna löpartights och en tunnare tröja. Funkade bra även om det var lite kallt i början. Mössan var lite overkill kände jag men eftersom det blåste rätt kallt fick jag ha den ändå eftersom att jag får så ont i öronen annars. Borde införskaffa ett pannband som jag kan använda innan det är kepsväder.

Efter träningen städade jag och pojkarna till kaninerna och sen tog vi en cykeltur i solen. Nemo på springcykeln och Leon på trehjulingen. Ååå vad jag längtar tills det blir ännu varmare och man inte behöver alla dessa kläder! Nu är det ju ett megaprojekt innan man kommit ut genom dörren.

Nej nu ska jag gå ner och dricka té och är det inget kul på tv ska jag fortsätta virka en mössa till en liten bebis som kommer i sommar. Jag har ju berättat att jag ska bli faster och fredags fick jag veta att det ska bli en flicka, en liten Adéle!

2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Vilket sött namn på en liten flicka :-)

Suzan sa...

Fint namn!