tisdag, mars 26, 2013

Mera kräk...

Igår nattade jag Leon vid nio och somnade till själv. När jag vaknade vid halv tio var jag så trött att jag bara bytte om till nattlinne och gick och la mig. Skönt att vara utvilad idag tänkte jag, och det hade jag ju varit om inte LEON KRÄKTS TVÅ GÅNGER INATT. Suck så trött jag blir. Idag skulle jag ha jobbat sista dagen på mitt ena jobb men det blir ju VAB istället. Imorgon har vi tid hos barnpsykologen men det får ju ställas in, och akupunkturen med. Och i helgen är det påsk och jag blir jävligt pissed om jag blir sjuk tills dess för på långfredagen har jag planerat att laga en jättegod påskmiddag. Jag älskar högtider och att fixa det lite festligt och jag vägrar vara sjuk, magsjuk till råga på allt.

Nemo har inte kräkts än men är dålig i magen men jag hoppas det stannar där. Vi hade en mysig vab-dag igår iallafall med en cykeltur på förmiddagen, våffellunch och långpromenad på eftermiddagen. Jag tog äntligen fram mina pelargoner och det var en sorglig liten skara som överlevt och klipptes ner.


Igår kom Jörgen hit och hjälpte oss att bära ner de sista möblerna till Nemos rum så vi får fixa lite där idag. Men en hylla behövs och förhoppningsvis får vi ihop hyllan Kalle hade i lägenheten så vi slipper köpa en ny. Lite färg på den så blir det perfekt.


Klätterkatten.

3 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Tråkigt att ni inte får vara friska :( hoppas att Ni piggnar på er fort!

Maja sa...

Fi fan för att va sjuk.
Försökte googla påsktårtor men allt var med choklad. Kom på att du kanske har ngt tips på en lättare fruktig tårta som kan passa som avslutning på påskmiddag (högst oklart vad den kommer bestå i dock)
:)

Linnéa sa...

Maja: jag kan tipsa om en enkel maräng-gräddtårta som är lätt att dekorera påskigt. Söt och god men inte så fruktig, om man inte lägger frukt ovanpå. Annars har jag en citron-och bärkaka som är jättegod! Säg till om du vill ha recept på nån av dem! :)