måndag, mars 11, 2013

Emporia

Idag tog jag med mina föräldrar till Emporia för lite shopping. Min pappa försökte slippa men tvingades med för att kunna utnyttja sitt presentkort på Stadium och passa barnen på lekplatserna medan jag och mamma kollade affärer. Mamma fyller år på torsdag och fick ett presentkort på Indiska som hon brände direkt. Jag shoppade inte så mycket även om jag ville, efter all renovering tillåter inte plånboken det riktigt men pojkarna fick varsin snygg scarf/halsduk som var svarta med turkosa döskallar. Mormor köpte varsitt par solbrillor till dem och så köpte jag nya tuschpennor och plasttandpetare i fina färger till barnens snittar de gillar att äta på fredagar. Fast det var visst min mamma som betalade dem också kom jag på... Och så fyndade jag gummistövlar till Nemo, svarta med turkosa detaljer, två par för 99 kronor så nu har han nya stövlar både hemma och till förskolan.


Nemo har fått en ny passion, actionfigurer, och favoriten är Spindelmannen och en sån figur fick han efter Teddystudien sist. Idag på Hamleys köpte snälla mormor en Lizard till honom också och oj vad roligt han haft med dem ikväll.


Och så provade han en Captain America-mask som han älskade och mer än gärna ville ta med sig hem..


Nemos farligaste min.

Inga kommentarer: