tisdag, mars 19, 2013

Akupunktur

Eftersom jag får ont i benen emellanåt när jag springer och känner mig hindrad av det så bestämde jag mig för att kontakta en sjukgymnast. Alla säger att vila är det enda som hjälper men jag vill inte vila och även fast jag vilat återkommer det onda. Jag trodde sjukgymnasten skulle säga detsamma när jag ringde men efter ett par frågor bokade hon in mig på behandling och idag har jag varit där. Vi pratade lite, hon frågade frågor och berättade att vi skulle prova akupunktur och det blev jag glad över eftersom en av mina förebilder inom löpning tar till akupunktur när hon får ont och det hjälper. Jag fick ligga på en brits och fick nålar satta i örat, pannan, handen, benet, foten och tån. Sjukgymnasten var en härlig kvinna och när jag frågade om det skulle göra ont med nålarna svarade hon: Det gör ont att föda barn. Bra svar! Man ska inte vara en mes och oroa sig för lite stick. Hon gav mig massor av komplimanger och tyckte jag hade fantastisk utstrålning, var vacker och hade så glada ögon så det var inte bara benen som blev behandlade utan även egot.

Iallafall, jag låg och halvslumrade med mina nålar i 25 minuter och sen var det färdigt. Det krävs några behandlingar till och eftersom jag inte har ont just nu kan jag k te känna någon skillnad men jag ska träna som vanligt fast inte springa för långa sträckor och sen återstår det att se. Jag hoppas så mycket på det här för det vore underbart att kunna träna hur jag vill utan att få ont.



Inga kommentarer: