måndag, mars 25, 2013

Hultsfredsfestivalen

Jag är absolut ingen festivaltjej har jag kommit underfund med. Var på några festivaler i början av 2000-talet men nej, även om jag hade kul var det inte min grej. Jag är inte så mycket för att gå på konserter heller om det inte är någon jag verkligen verkligen verkligen tycker om så för mig är festival mest att sova i tält, vara full och inte duscha på en vecka. Men jag är glad att jag festivalat lite i alla fall för det finns ju många roliga, om än lite suddiga, minnen...

På väg till Hultsfredsfestivalen...
 
Vi hamnade i tidningen!

 Conversen fick sig en omgång..
 
 Den svenska sommaren är extra härlig när man bor i tält.
 
 Så små vi var...

Haha, ja vad säger man..
 
 
 
Det finns många fler bilder men de lämpar sig inte riktigt att visa.. Men jag kan berätta en rolig historia! Första kvällen när vi kom fram till Hultsfred så drack vi turkisk peppar-sprit tillsammans med de vi tältade bredvid. Jag blev rätt så rund under gulddojjorna och skulle gå och kissa. När det gått gansla så lång tid så gick Marika för att leta efter mig och då såg hon något som glittrade i skenet från en lampa. Och vad kan det ha varit? Jo det var jag som skulle kissa i ett dike, trillat fram och somnat där med huvudet ner i diket och benen upp och det var mitt fyraraders nitbälte som glimmade så vackert där i mörkret. 

2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

HaHa, jag kan se det framför mig!

Emma sa...

Tur det var nitbältet som glittrade bara...